nedjelja, 12. lipnja 2016.

4 Epiktetove ideje za bolji život

PUT DO USPJEHA UZ STOICIZAM

Želite smanjiti svakodnevni stres? Primijenite filozofiju koja je bila neslužbena religija još u Rimskom carstvu. Riječ je o stoicizmu. Ideje ovog bloga su utemeljene na Epiktetovoj Knjižici o moralu.[1]
O čemu je riječ? Epiktet[2],  rob kojemu je podarena sloboda, naglašava sposobnost i dužnost čovjeka da oblikuje vlastiti karakter, ovladavajući sobom i postajući nezavisan od vanjskih okolnosti.

Sigurno mislite: "dobro,sada znam o stoicizmu i Epiktetu, reci mi što ja mogu primijeniti od toga?"

Savjete da svoju emocionalnu inteligenciju dovedete do sljedeće razine ću pokušati približiti kroz vlastite primjere da bi bolje shvatili primjenjivost.

          1. Pažnju predaji samo onome što je u tvojoj moći. Traži sreću u samome sebi!

" U našoj su moći naše misli,naše djelovanje,naša priželjkivanja,i nesklonosti,ukratko sve što dolazi iz nas samih. U našoj vlasti ne stoji naše tijelo,imetak,ugled,naš položaj u svijetu,jednom riječju sve što ne dolazi od nas samih."

Svi smo se mnogo puta zatekli u negativnim mislima o našem ugledu u društvu, financijskom stanju ili fizičkom izgledu. Svi smo ljudi i to je normalno. Međutim, kad se zateknete u negativnoj misli sljedeći put. Nemojte pažnju pridavati stvarima koje su van vašeg utjecaja.
Budite odlučni i snažni i krenite od sebe! Preusmjerite svoje misli na pozitivniju temu, učinite stvar koju odgađate danima ili sagledajte situaciju iz objektivne perspektive.

Primjer iz vlastitog iskustva gdje mi je primjena ove filozofije uvelike olakšala situaciju je na poslu. Ja radim raznorazne poslove u želji da olakšam situaciju kod kuće i zato pri tome naletim na raznorazne ljude. Mnogi su lijeni i izbjegavaju rad te ne shvaćaju obostranu korist u radu. U takvim situacijama jedino što možete je kimati glavom dok oni neprestano kukaju,a vi radite svoj posao savjesno i imajte na umu što vas motivira.

Učinite to i obečajem da ćete osjetiti veliko olakšanje i novu količinu energije.

        2.  Pronađi strast u životu!

"Kod svega što raduje tvoja osjetila,što ti je korisno,što voliš,uvijek sam sebi reci što to zapravo jest."

Siguran sam da ste se nekad u životu imali osjećaj da ste predodređeni za nešto više,da niste ne bi posjetili ovaj blog.

Najčešći problem koji slijedi je što većina nas nije svjesna što ih ustvari ispunjava.

Epiktet savjetuje da kod svake aktivnosti koja u vama stvara bilo kakvu emociju sagledate duboko unutar sebe i pronađete što zapravo uzrokuje taj osjećaj.

Ja sam uspješno primijenio tu filozofiju kod suzbijanja ovisnosti o kompjuteru. Do svoje 16-te godine sam bio ovisan o kompjuterskim igricama. Ta ovisnost je počela već od 7-8 godine života. Međutim, kad sam počeo raditi na drugim granama svoga života polako sam dolazio do prosvjetljenja da u stvari nisu igrice to u čemu uživam već osjećaj napretka u nečemu. Kada sam tu energiju i potrebu preusmjerio na vlastito poboljšanje i napredak u važnijim granama života moj život je krenuo u potpuno drugom smjeru.

       3. Savladaj potrebu za slatkim, alkoholom i drugim porocima!

Epiktet kaže: "Ako te prevlada misao o užitku koji ti šteti. Uzmi odmak par trenutaka. Zatim promisli o dva trenutka: na sam užitak i vrijeme poslije užitka, na trenutke kajanja i samoprebacivanja. Nasuprot tome predoči si,kako će te veselit,kako ćeš hvaliti samoga sebe budeš li sposoban ovladati sobom. Misli na to kako je ljepša svijest pobjede"

U ovoj situaciji mislim da je većini blizak primjer borba sa slatkišima i prehrambenim navikama.

Pa kako se borim protiv njih primjenjujući Epiktetovu mudrost?
 Vrlo jednostavno zapravo, u citatu poviše je sam Epiktet objasnio sve što je potrebno. Jedino što želim napomenuti da je ključno uzeti par trenutaka i stvarno učiniti što Epiktet kaže i odvagnuti što želimo više čokoladicu ili osjećaj moći i kontrole nad sobom.

      4. Svoju filozofiju učini zakonom!

„ Sve što se tebi čini najboljim neka ti bude stalan zakon!“

„ Činiš li nešto u uvjerenju da to moraš učiniti,ne srami se budeš li pritom viđen i ne brini o prosudbi drugih. Ako tvoj čin nije ispravan i sam ćeš se toga okaniti: postupaš li ispravno tada se ne trebaš bojati nepravednoga prijekora.“

Kako misliš učinit filozofiju zakonom? Niti sam filozof,niti donosim zakone!
Važno je znati što je filozofija u stvari, filozofija je naš stav prema životu, svi ga imamo, ali samo rijetki imaju dragocjeno vrijeme da razmišljaju o njemu.

Ovo je zadnja poruka iz Epiktetove knjižice O moralu i donosi zaključak. 

Smatraš da trebaš napraviti nešto,ali nisi siguran kakve će reakcije to uzrokovati?

Jedini način je da saznaš je da pokušaš. Ukoliko je to što radiš u skladu sa tvojim željama prepreke će se ukloniti,a cilj će te privući k sebi. Uskoro će se poruga pretvoriti u poštovanje.

Motivacijski citat za kraj:“… uvijek misli:sada je vrijeme za borbu,tu su olimpijske igre,nema odgađanja. I u jednom se danu i jednim postupkom cijeli napredak može uništiti ili spasiti“


Kao i uvijek,želim vam ugodan dan.

Nema komentara:

Objavi komentar